掛上一張守護聖者畫像在我的牆
Hung pictures of patron saints up on my wall

提醒我 我是個愚者
To remind me that I am a fool

告訴我我從哪來 我會成為怎樣的人
Tell me where I came from, what I will always be:

只是一個去了天主教學校的 被寵壞的孩子
Just a spoiled little kid who went to Catholic school

 

當死亡降臨 我不會加入他們的行列
When I am dead, I won't join their ranks

因為他們聖潔且自由
'Cause they are both holy and free

我在俄亥俄州 如撒旦般邪惡並被拴著
And I'm in Ohio, satanic and chained up

在最後的最後 這就是我應得的
And until the end, that's how it'll be

 

我說「讓我能夠愛我自己 我才可能會愛你」
I said "Make me love myself, so that I might love you"

別讓我成為騙子 因為我向上帝發誓了
Don't make me a liar, 'cause I swear to God

當我說出口 我便相信這是事實
When I said it, I thought it was true

 

聖喀爾文告訴我不必擔心你
Saint Calvin told me not to worry about you

但他也有自己的事情要處理
But he's got his own things to deal with

我們只有一處是相同的
There's really just one thing that we have in common:

我們沒有人會被遺忘
Neither of us will be missed

 

一隻聖伯納犬坐在車道最上方
A Saint Bernard sits at the top of the driveway

你總說你是多麼愛狗
You always said how you loved dogs

不知道我是否也算在其中 但我會盡我所能
I don't know if I count, but I'm trying my best

嚎叫狂吠出這些歌曲
When I'm howling and barking these songs

 

 

碎碎念:

我翻譯完還是不太懂這首歌,也許是因為不熟基督教的歷史。

 

參考資料:

(1)俄亥俄州似乎是美國的比較熱衷宗教的州。

(2)聖喀爾文(Saint Calvin),應該是宗教改革,也就是天主教改革成基督教,中的喀爾文主義提出者約翰喀爾文。

 

 

 

聲明:
本人無意侵權,純翻譯,若有侵權請告知我。 翻譯新手,如有翻譯錯誤或建議也歡迎告訴我。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 栗子OuO 的頭像
    栗子OuO

    下午茶來點糖炒栗子如何?

    栗子OuO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()